• Οι σύγχρονοι φωτοσβέστες

    Η Φιλελεύθερη Συμμαχία σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει την διακοπή της χρηματοδότησης των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, με την μη-ένταξή τους στο ΕΣΠΑ 2009-2013. Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες είναι απαραίτητο και αναπόσπαστο συστατικό της προώθησης του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ και η υποβάθμισή τους θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση τα ήδη προβληματικά κρατικά τριτοβάθμια ιδρύματα.

    Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει σε πολλούς τομείς δραστικό περιορισμό των κρατικών δαπανών. Όμως στον τομέα της Παιδείας οι πόροι που διατίθενται είναι από τους χαμηλότερους στις χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου παρά τις διακηρύξεις των εκάστοτε κυβερνήσεων ότι η επένδυση στη γνώση αποτελεί το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα μιας χώρας στο διεθνή ανταγωνισμό. Σε αντίθεση με την Ιρλανδία, που επένδυσε το μεγαλύτερο μέρος των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων στην εκπαίδευση, τη τεχνική κατάρτιση, την έρευνα και τη τεχνολογία, στην Ελλάδα μόνο μικρό μέρος των σχετικών κονδυλίων επενδύθηκαν σε αυτούς του τομείς ενώ τεράστια ποσά σπαταλήθηκαν και συνεχίζουν να σπαταλώνται.

    Η σημερινή κυβέρνηση, στην αδυναμία της να κατανοήσει τις σύγχρονες ανάγκες, επιδιώκει να επιβάλλει τον ψηφιακό αναλφαβητισμό της στην εκπαίδευση με τη διακοπή της χρηματοδότησης των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Με τη πράξη της αυτή η κυβέρνηση θα στερήσει, μεταξύ πολλών άλλων, από τους Έλληνες φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ την πρόσβαση σε 13.500 ηλεκτρονικά περιοδικά που τους άνοιγαν ένα πραγματικά φωτεινό παράθυρο στον κόσμο, γεγονός που συνιστά ένα πραγματικό έγκλημα σε βάρος τους, αλλά και σε βάρος συνολικότερα της χώρας μας.

    Την πολιτική αυτή, μιας κυβέρνησης ψηφιακά αναλφάβητων, πληρώνουν σήμερα οι Έλληνες πολίτες με αυξανόμενη φτώχεια, ακρίβεια και ανεργία.

    Η Φιλελεύθερη Συμμαχία θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος για να μπορέσει η Ελλάδα να ανταγωνιστεί με ίσους όρους στο διεθνές περιβάλλον είναι να δοθεί το μέγιστο δυνατό βάρος στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης ώστε να καταστεί συμβατή με τις ανάγκες μιας σύγχρονης κοινωνίας της γνώσης στην ψηφιακή εποχή που ζούμε.

Comments are closed.