Διόδια: οι οδηγοί πληρώνουν τη ματαιοδοξία των πολιτικών
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία εκφράζει τον προβληματισμό της για τα νέα τιμολόγια διοδίων και τις υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές σε ορισμένους σταθμούς διοδίων της χώρας. Το πρόγραμμα κατασκευής των οδικών αξόνων του 2006, επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, αποδείχθηκε ότι ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξο για την μελλοντική οικονομική κατάσταση της χώρας, με αποτέλεσμα σήμερα, με τις αναθεωρημένες συμβάσεις του κ.Χρυσοχοΐδη, να επιβαρύνονται οι οδηγοί με αυξήσεις στις τιμές διοδίων που κυμαίνονται κατά περίπτωση έως και 60%.
Προφανώς, είναι δίκαιο να πληρώνουν έναν αυτοκινητόδρομο οι χρήστες του. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, καλούνται οι οδηγοί της Nέας Οδού (Αθήνα-Λαμία) να χρηματοδοτήσουν το μελλοντικό έργο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο-Ιωαννινα), που με βάση την αρχική σύμβαση του 2006 θα έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί.
Για τους παραπάνω λόγους, η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την αναθεώρηση των συμβάσεων προς τις εξής κατευθύνσεις:
1. Εφαρμογή της αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης, που προβλέπεται από την αρχική σύμβαση αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ (όπως για παράδειγμα συμβαίνει στην Ιταλική Autostrada).
2. Προσαρμογή των προϋπολογισμών των έργων που απομένουν να ολοκληρωθούν με βάση των νέων μειωμένων τιμών κατασκευής που επικρατούν σήμερα (2014) στην Ελλάδα. Θα πρέπει και οι κατασκευαστικές εταιρίες να αποδεχθούν μειωμένα έσοδα.
3. Ποιοτική αναβάθμιση των παράπλευρων δρόμων ώστε να έχουν οι οδηγοί εναλλακτικές πρόσβασης.
4. Κατάργηση των τελών κυκλοφορίας. Δεν είναι δυνατό να πληρώνουμε το ίδιο προϊόν με τρεις διαφορετικούς τρόπους: τέλη, διόδια και φόρο στα καύσιμα.